mandag 10. mai 2010

Hvorfor bruke renseprodukter?

Jeg gikk i mange år uten å rense ansiktet mitt. Jeg har imidlertid fått en opplevelse av hva jeg har gått glipp av... Å ha en sunn og ren hud som føles myk og behagelig! Også er det jo SÅ enkelt!!! :D Før jeg forteller hvor utrolig enkelt det er og avslører at det kun tar et par minutter vil jeg fortelle litt HVORFOR det er så viktig å rense huden. - I løpet av dagen er det mye "dritt" som får satt seg på huden. Eksos, skitt, olje, fett, talg, svette, bakterier og pollen, for å nevne noe. Dette må fjernes fordi hudens normaflora blir forstyrret, porer blir tettet til og bakterier slår seg ned. - Smuss og talg på hudoverflaten vil gjøre at produktet du påfører over ikke kommer til sin rett og det vil også gjøre at huden din blir tilstoppet, altså uren. Det nytter ikke å ha "den beste" make-up'en dersom ikke huden er ren. Talg er dessuten fett og som kjent fjerner ikke vann fett, så det holder ikke å bare vaske ansiktet med vann. - Huden vår sover ikke, selvom kroppen gjør det. Den fortsetter å arbeide om natten, det er derfor viktig å huske å rense både om morgen og kveld! Hvordan rense? Det finnes mange ulike måter å rense på, alt etter hvilke produkter en velger. Selv gjør jeg: Smører på rensemelk med en bomullspad (Gentle Cleansing Milk) Påfører toner (Calming Facial Toner Dry Skin) Rensemelken behøver en ikke å skylle av, så dette tar i underkant av 2 minutter og det har til og med JEG tid til, hehe :D Alternativt kan en bruke Mild Facial Foaming Mousse f.eks. i dusjen :) Alle produktene finner du selvsagt her http://cosmopharmas.com/NO64504

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar