tirsdag 13. juli 2010

Valgfri skole for barna?

På forsiden av VG står det nå en sak om "Ap-topp: Skjønner at foreldre velger å bytte skole" Dette må jeg faktisk si meg HELT enig i! Som tidligere mobbeoffer over flere år, (begynte faktisk på karate for å kunne forsvare meg fysisk, og fikk bruk for det...) støtter jeg denne ordningen. Alle medaljer har også en bakside, og det har selvsagt også denne. Det kan f.eks. fort bli "populære" og "upopulære" skoler, men dette gir også press på de ansatte på skolen til å gjøre seg "attraktive"... Det er ikke lenge siden jeg hørte om en gutt som ikke mindre enn to ganger hadde kommet hjem med bæsj i skoen. Rektor svarte bare at dette måtte gutten ha gjort selv... Dette var bare en av tingene jeg fikk høre om denne skolen. De fikk heldigvis lov til å skifte skole på ungene, MEN det skulle da BARE mangle... Det er i dag tilbud om private skoler for barn, men hvorfor skal foreldre måtte betale for å sende sine på den skolen de har krav på? Fordi de f.eks. blir mobbet, enten av medelever, eller enda verre, lærere! Mobbing blir enda hysjet ned, men jeg håper det kan bli mer åpenhet om det og at det kan bli mindre av det. (Tror nok dessverre aldri det kommer til å slutte) Jeg vet ihvertfall sikkert at hadde jeg hatt barn og funnet ut at de ble mobbet, hadde jeg gjort ALT i min makt til å få en stopper på det. Om det innebar å kjøre dem lengre til skolen hver dag, javel, det er en liten pris å betale...

Det er vondt å stå alene i friminuttene...(Bilde: Colourbox.no) Mer info om mobbing i skolen her

Hva er det som gjør en person til et mobbeoffer?
Synes du det er greit at foreldre får velge hvilken skole barna deres skal gå på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar