mandag 28. juni 2010

Koselig spillkveld

I går var André og jeg ute og bowla sammen med ei venninne, Karina. Det var så som så, til tross for at jeg irriterte meg litt over middels god service... Jeg vant den ene runden jeg spilte, mens Karina vant neste runde over André, girl power! :P

Etterpå dro vi hjem til oss og spiste pizza og spilte brettspill. Kveldens spill ble Settlers, det var veldig koselig :) Enda mer koselig siden jeg vant da, tjihi. Settlers er et veldig morro spill, som en enkelt kan bli "hekta" på. Det som er et lite minus er at en kun kan være 3 eller 4 spillere på det. Første gang jeg spilte spillet var for 13 år siden, men det er i de siste årene at spillet har blitt ordentlig kjent i Norge. Spillebrettet består av biter som kan bygges på ulike måter, så hver omgang blir helt ulik. Det finnes også flere utvidelser som kan kjøpes for å "piffe opp" spillet.

Alt i alt er dette en terningkast 5 for meg. Det som trekker ned er at det må være 3 spillere for å spille det, ellers er spillet MORRO! :D

Spillet kan også spilles online, her finner du også "cities and knights" som er en utvidelse til spillet. Det gis også poeng etter hvor bra spillet går, så det går litt "sport" i å få flest poeng :D

Settlers kan kjøpes hos Spillskrinet. De har god service, gode priser og gir deg mulighet til å hente spilla, for å slippe porto. (Holder til i Sandnes i Rogalanad)

Det er også mulig å kjøpe det fra USA (Troll And Toad), da har en mulighet til å spare litt penger. Jeg har bestilt herfra, og de hadde god service og sendte raskt. Anbefaler begge disse forhandlerene :)

4 kommentarer:

  1. Vet du forresten om Cosmopharma tester på dyr?

    SvarSlett
  2. Har hatt lyst til å spille det, men har liksom aldri blitt noe av.. De selger det på Outland også! De holder til på sanden-senteret på baksiden der. Han som gikk sammen med meg i dag (Pappan til sønnen min) som driver sjappa.

    SvarSlett
  3. Du har blitt utfordret på bloggen min!:-D

    SvarSlett
  4. Janne Natalie: Åh, så morro at det er han som driver den. Vant et gavekort der via Facebook en gang, så har vært inne og kjøpt et annet spill der.
    Cosmopharma sine produkter er IKKE testet på dyr! :D
    Laila: Morro, da skal jeg inn og se :)

    SvarSlett